Film,  Kultura,  Seznami

Najboljši filmi 2019

Zadnjih šest let se vsako leto ozremo v prihodnost in pogledamo, katere filme nam prinašajo tovarne sanj. Ko gre leto mimo, se seznam obetavnih filmov spremeni v seznam tistih, ki so bili dejansko dobri. Tu si lahko pogledate sezname iz preteklih let, mimogrede: 2014, 2015, 2016, 2017, 2018.

Leto 2019 je bilo leto superjunakov, poleg klasičnih studiev pa je bil velik igralec tudi Netflix, ki je za to fiskalno leto namenil 10 milijard dolarjev produkcijskega denarja. Bilo je veliko nadaljevanj, a tudi nekaj izvirnih zgodb.

Parasite (7. februar)

Ko film dobi oskarja, to ne pomeni nujno, da je res dober film (glej: Avatar in Shakespeare in Love), a v primeru Parazita, oziroma Gisaengchung, odločitvi Akademije družno pritrjujemo. Bong Joon Ho je ustvaril mojstrovino, ki secira družbeno neenakost in psihologijo denarja. Začne se z navdušenjem, konča s popolnim uničenjem, celoten film pa je vrhunsko tempiran. Sem omenil, da film čudovito izgleda?

Lego Movie 2 (8. februar)

Po odličnem prvem delu smo dobili še nadaljevanje, ki nosi izvirno ime “Drugi del.” Lego bitja po invaziji Duplo kock živijo v postapokaliptičnem svetu a la Mad max, kar pa ne pomeni, da se Emmetu ne zdi, da je vse še vedno naravnost fenomenalno. Ker ena invazija ni nobena, se pojavijo novi izven-zemeljski okupatorji, ki ugrabijo kup njegovih prijateljev, zato mora Emmet poleg njih rešiti še svet, medtem pa spozna nove tovariše. Tudi Lego Batman je v filmu.

Captain Marvel (8. marec)

Filmski Marvel je običajno nekaj korakov pred DC-jem, a medtem ko je slednji postregel s čisto pravo samostojno superjunakinjo leta 2017, nam je Marvel dal eksplozivno zgodbo Carol Danvers, bolj znano kot Captain Marvel. Zgodba je pravzaprav dokaj oguljena, bi pa morala navdušiti ljudi, ki imajo nostalgijo po devetdesetih, saj se dogaja leta 1995, ko se Zemlja znajde v med-galaktični vojni med dvema nezemeljskima svetovoma. Kljub deja-vu premisi je film dober popcorn predvsem zaradi Brie Larson, pa tudi zato, ker lahko vidimo digitalno pomlajenega Samuela L. Jacksona, ki še vedno ne sme uporabiti svoje slavne krilatice iz drugih filmov.

The Platform (20. marec)

The Platform, oziroma El hoyo, je klavstrofobičen film, ki nam poldrugi uri morastega boja za obstanek v vertikalnem zaporu na grotesken način pokaže, kako svet stoji na robu obstanka in kako ga uničujeta pohlep in hierarhija med ljudmi. Gaztelu-Urrutia je tako prefinjen v svoji umetnosti, da se ne naveličamo gledati istih štirih sten, grozljiva premisa pa je lepo obogatena s humorjem in človečnostjo. No, o koncu nisem ravno prepričan, ampak kako drugače bi film le končal?

Avengers: Endgame (26. april)

Po epskem “cliff-hangerju” v Avengers: Infinity War smo končno dočakali najbolj znan orkester superjunakov, ki je znova rešil svet, oziroma razveljavil “dokončno rešitev” vsemogočnega Thanosa. V zvezdniško gnečo se je vrnil Jeremy Renner, z njim pa tudi Ant-Man in Captain Marvel. Ko bi vsaj lahko poklicali Supermana, da bi obrnil vrtenje Zemlje, ne? Film se konča zelo čustveno, a če vas je strah, da je s tem bibličnim zaključkom konec Marvela, brez skrbi. V naslednjih štirih letih prihaja vsaj 15 novih filmov…

John Wick 3 – Parabellum (17. maj)

Po dveh eksplozivno uspešnih neo-noir akcijskih norijah smo dobili še tretji del, v katerem se plačani morilec John Wick nikomur ne maščuje, ampak beži pred vsem svetom ubijalcev na klic. Na njegovo glavo je namreč razpisana milijonska nagrada. John je seveda Keanu Reeves, ob njem pa so še Halle Berry, Ian McShane, Laurence Fishburne in Anjelica Huston. Le kdo lahko pozabi na kratek, a sladek, pregon s konjem?

Midsommar (3. julij)

Midsommar ni tipična srhljivka, a vseeno ji uspe v nelagodje spraviti še najbolj utrjene privržence žanra. Film je vrhunsko narejen z odlično igro in mojstrsko ustvarjenim vzdušjem. Aster je več kot očitno eden boljših ustvarjalcev, kjer pa film šepa, situacijo na noge spravi briljantna Florence Pugh.

Once Upon a Time in Hollywood (26. julij)

Once Upon a Time in Hollywood je poslastica, ki smo jo leta 2019 najbolj čakali. Gre za deveti film Quentina Tarantina, v njem pa se gnetejo zvezde in slavni liki, ki jih igrajo. Zgodba se začne s TV igralcem Rickom Daltonom (Leonardo DiCaprio) in njegovim dvojnikom (Brad Pitt), ki poskušata konec šestdesetih uspeti v Hollywoodu. Nato v zgodbo vstopi Charles Manson (Damon Herriman), katerega zmešana “družina” hoče umoriti nosečo Sharon Tate (Margot Robbie). Konca vam ne bom pokvaril, a zelo je značilen za Quentina. Med drugim se v filmu pojavita tudi Steve McQueen (Damian Lewis) in Bruce Lee (Mike Moh), poleg njiju pa v filmu igrajo tudi: Al Pacino, Tim Roth, Michael Madsen, Kurt Russel, Timothy Olyphant in Dakota Fanning.

Ad Astra (20. september)

“Do zvezd” je bil eden redkih filmov z izvirnim scenarijem v letu 2019, potovali pa smo na Neptun. Tommy Lee Jones igra astronavta, ki je šel na enosmerno misijo, da bi poiskal znake nezemeljske inteligence. Njegov sin (Brad Pitt) se čez nekaj let odpravi po isti poti, da bi odkril, zakaj je naloga spodletela, družbo pa mu delata Ruth Negga (Preacher) in Donald Sutherland. Ni ravno novi Interstellar, je pa dober film.

Joker (4. oktober)

Vsi vemo: Jack Nicholson je bil najboljši zabavni Joker in Heath Ledger je bil najboljši “gritty” Joker. Kljub temu, da so načrtovani trije filmi, v katerih bo morilskega klovna igral Jared Leto, se je izven DC-jevega filmskega sveta pojavil še en film o Jokerju, ki pa pripoveduje zgodbo, kako je standup komik postal definicija kaosa. Čeprav je bil Jokerjev izvor v stripih vedno malce nejasen, ga je Todd Phillips vseeno ustvaril. Joaquin Phoenix je že prej dokazal, da je odličen igralec, ob njem sta še Robert De Niro, Zazie Beetz (Deadpool), Marc Maron (GLOW) in Shea Whigham.

El Camino: A Breaking Bad Movie (11. oktober)

Šest let po zaključku kultnega Breaking Bad smo končno izvedeli, kaj se je zgodilo s Pinkmanom, potem ko je pobegnil od nacistov. Scenarist in režiser je znova Vince Gilligan, najboljše pa je (poleg Aarona Paula, seveda), da film drži vodo samostojno in obenem podpre kultno izvirno serijo.

Zombieland: Double Tap (11. oktober)

V poplavi zombijev sta leta 2009 Woody Harrelson in Jesse Eisenberg spremenila igro, ko sta nas skupaj z Emmo Stone in Abigail Breslin naučila, kako ubežati živim mrtvecem (in ubiti Billa Murraya!). V drugem delu se podajo v Washington in v osrčje Amerike, kjer srečujejo vedno bolj razvite zombije in tudi nekaj preživelih. Izvirni zasedbi se pridružujeta Zoey Deutch in Luke Wilson, medtem ko sta Bill Murray in Dan Aykroyd zaigrala izmišljeni verziji sebe. Seveda težko rečem, da je film boljši ali vsaj tako dober kot prvi film, pa moram pohvaliti Zoey Deutch.

Jay and Silent Bob Reboot (15. oktober)

Kevin Smith in Jason Mewes, oziroma njuna alter-ega Jay in Tihi Bob 13 let po prvem filmu znova prinašata komedijo, polno pop referenc, straniščnega humorja, marihuane in znanih obrazov (Matt Damon, Ben Affleck, Val Kilmer, Jason Lee, Rosario Dawson, Chris Hemsworth, Jason Biggs, Justin Long, James Van Der Beek, Craig Robinson in Method Man). Film nikakor ne bo pristal med kultnimi klasiki, a ga kot milenijec z vprašljivim smislom za humor in malce nostalgije vseeno puščam na seznamu.

The Laundromat (18. oktober)

Globalna afera Mossack Fonseca, v kateri je 300 tisoč podjetij pralo denar, je bila očitno preveč suhoparna, da bi se obdržala v medijih več kot dva tedna. A na srečo sta tu Steven Soderbergh (Erin Brockovich) in Scott Z. Burns (The Report, No Time To Die), da nam sago brezbrižne goljufije predstavita skozi dramedijo in vsem ljube zvezdniške obraze. Meryl Streep igra Ellen martin, ki počasi odkriva panamsko skrivnost, za katero stojita Jürgen Mossack (Gary Oldman) in Ramón Fonseca (Antonio Banderas). Ob omenjeni trojici igrajo še: Sharon Stone, David Schwimmer, Will Forte, Jeffrey Wright, James Cromwell, Melissa Rauch in Larry Wilmore. Na voljo na Netflixu.

The Irishman (1. november)

Še večji – neprimerljivo večji – kaliber pa je za Netflix gotovo The Irishman, mafijski “biopic”, ki ga je zrežiral Martin Scorsese. Igralska zasedba je tako fantastična, da se mi dvigajo kocine, ko to pišem: Robert De Niro igra sindikalista (in domnevnega morilca za družino Bufalino), medtem ko je Al Pacino stopil v betonske čevlje Jimmyja Hoffe. Ob njima igrajo še: Joe Pesci, Harvey Keitel, Ray Romano, Anna Paquin in Bobby Cannavale. De Niro in Pacino sta bila že četrtič skupaj v filmu; Scorsese in De Niro sta sodelovala že devetič; Al Pacino pa je bil pod Scorsesejevo taktirko prvič. Joe Pesci je za ta film prišel iz penzije, mimogrede! Res je dolg in večina si ga je ogledala po etapah, nekdo pa ga je razdelil tako, da si ga lahko ogledamo kot miniserijo.

Terminator: Dark Fate (1. november)

Res je, Dark Fate je že šesti Terminator, James Cameron pa naj bi po tem “rebootu”, ki se ne ozira na filme 3-5 niti na TV serijo, delal še na dveh. Film ni popoln in v resnici bi preživeli tudi brez njega, a vseeno je akcija tako všečna, da si ga brez težav ogledamo do konca. Lepo je spet videti Lindo Hamilton, odlični pa sta bili tudi Mackenzie Davis in Natalia Reyes. Gabriel Luna je dovolj srhljiv nasprotnik.

Motherless Brooklyn (1. november)

Motherless Brooklyn je film, za katerega nismo vedeli, da ga hočemo. Edward Norton je na podlagi romana iz leta 1999 napisal in zrežiral film, v katerem sam igra newyorškega detektiva s Tourettovim sindromom v petdesetih letih. Spremljevalna zasedba je izjemna: Bruce Willis, Bobby Cannavale, Michael kenneth Williams, Lesie Mann, Alec Baldwin in Willem Dafoe. Norton je s tem noir filmom veliko tvegal, a se mu je obrestovalo.

Knives Out (27. november)

Doslej smo videli več kot dovolj filmov formata Agate Christie, kjer nekoga umorijo, detektiv pa vse osumljence zadržuje v hiši, dokler ne najde morilca. A Knives Out je vseeno svež in dovolj prismojen, da je naravnost izvrsten – če ne drugega zaradi igralske zasedbe. Daniel Craig igra detektiva, Christopher Plummer pa je umorjeni nesrečnež. Ob njima zaigrajo še Chris Evans, Ana De Armas, Jamie Lee Curtis, Don Johnson, Michael Shannon, Toni Collette, LaKeith Stanfield in Katherine Langford. Rian Johnson, ki je režiral Looper in tri epizode Breaking Bad, se je odločil, da star format obrne na glavo in iskanje-morilca-v-zaprti-hiši naredi spet zabavno. Res zabavno. Obeta se drugi del.

The Two Popes (27. november)

Leta 2013 se je v Vatikanu zgodilo nekaj izredno redkega: papež (Benedikt XVI) je odstopil – prvi v 700 letih, ki je to storil prostovoljno. Nadomestil ga je Frančišek in film The Two Popes pripoveduje njuno zgodbo. V mokasine prvega papeža je stopil sam Anthony Hopkins, novinca pa igra Jonathan Pryce. Film je “navdahnjen” po resničnih dogodkih in je poleg Sorrentinovega The New Pope (ki je sicer izmišljen) druga zgodba o dveh papežih v letu 2019. Najboljši del filma je to, da lahko dve igralski legendi gledamo, kako si podajata odlično napisane dialoge, in se čudimo njuni igri.

The Report (29. november)

Po 11. septembru 2011 se je začela globalna “vojna proti terorju” in CIA je za iskanje informacij uporabila čisto vse možnosti, predvsem “izboljšane tehnike izpraševanja”. Po domače: mučenje. Posebna komisija ameriškega Senata je raziskala obtožbe, ki so letele na obveščevalno agencijo, film pa pripoveduje zgodbo, dolgo več kot desetletje. Na režiserski stolček je sedel Scott Z. Burns, ki nam bo 2021 dal novega Bonda, pred kamero pa so bili Jon Hamm, Adam Driver, Annette Bening, Michael C. Hall in Corey Stoll.

L’Immortale (12. december)

Tretja sezona Gomore se je končala brutalno in film L’Immortale nam pokaže, kaj se je zgodilo s Cirom – in mogoče tudi, kaj nas čaka v zadnji sezoni. Film mogoče ni tako izvrsten, da bi ga morali videti vsi, je pa odličen dodatek za tiste, ki obožujejo serijo.

Six Underground (13. december)

Six Underground ni nujno nekaj, za kar bi rekli, da smo potrebovali, a vseeno sem vesel, da ga je Michael Bay posnel. Vsekakor gre spet za eksploziven film z neumnim scenarijem, ampak bodimo iskreni: ne pričakujemo Botra, ampak dobri stari Bayhem, v katerem je tokrat Ryan Reynolds. Predvsem pa je ta film zelo glasen.

Bombshell (20. december)

Potem, ko nas je poleti 2019 o spolnem nadlegovanju s strani Rogerja Ailesa podučila HBO-jeva serija The Loudest Voice, smo decembra dobili zorni kot treh žensk, ki so delale tam: Megyn Kelly (Charlize Theron), Gretchen Carlson (Nicole Kidman) in izmišljene Kayle Pospisil (Margot Robbie). Ailesa je zaigral John Lithgow, ob omenjeni četverici pa so še Kate McKinnon, Connie Britton, Mark Duplass, Alice Eve in Liv Hewson. Film predvsem pokaže, kaj v Ameriki pomeni prodajati: seks, predsedniškega kandidata, samega sebe, resnico – in kako je Fox News to združil v uspešen poslovni model. Glavna trojica je izjemna, kljub občasnim spodrsljajem pa je vreden vašega časa.

Živjo, sem Sašo. Sem pisun in prevajalec, radovednež in knjigoljubec. Po duši sem astronavt, po telesu bolj lenivec. Znam preklinjati v latinščini, na 100 metrov pa tečem okrog pol ure. Sinapse krmim s filozofijo, žile pa s čisto pravo kavo. Nisem zdravnik.

4 Comments

  • Peter

    Nisem verjel očem ko sem videl najprej Terminator 6, potem pa še “veselimo se ga” ampak s tem, kaj prinaša ta igralska zasedba pa se res lahko veselimo tega filma. Me res zanima, to kar je naredil prvi, ne bo naredil noben več, verjetno tudi zato, ker sem sam toliko in toliko let starejši….

  • Tomaž

    Letošnje leto je polno pričakovanj. Po dolgih letih je Joker končno dobil samostojni film in resnično upam, da bo dosegel visoka pričakovanja. Heath Ledger je postavil letvico zelo visoko in ga bo težko premagati. Sam najbolj čakam The Irishmena. Prvič po letu 1996 in flimu Kazinu so se zopet združili De Niro, Peci in Scorsese + Pacino. Resnično upam, da bomo lahko čez nekaj let film primerjali z Godfellas in drugimi ikoničnimi filmi na to temo.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.